Försenad rapport om julen

Ja, jag vet att jag borde ha skrivit för flera dagar sen men jag har bara inte kommit mig för det. Egentligen har jag nog haft tid, men orken att sätta mig när och faktiskt skriva har varit mindre. 

Julen var bra iaf. En av dom bättre, faktiskt.  Åkte till vindeln och träffade halva släckten bestånde av morbröder, kusiner och kusinbarn. Längesedan vi var så många på julafton faktiskt vilket var mkt mysigt. Dessutom är det inte helt fel att fira jul tillsammans med pojkvännen heller. Det blir liksom speciellt på ett speciellt sätt då :)
Jag blev grymt nöjd med mina presenter också. Fick bland annat ett tele-objektiv, en elddiabolo, en vanlig diabolo, en flowerstick, sminkrådgivning i en timme + smink för 380 kr, ett minibiljardspel, endel kläder, karatebälte med mitt namn skrivet på med japanska tecken, och endel andra saker också. 
Och jag och Lenny hade en elduppvisning ute på gatan vilket nog imponerade min släckt lite iaf. Provade nya elddiabolon då också, och den funkar skritbra!

Juldagen är nog egentligen min favorit tror jag. Om man bortser från att jag faktiskt måste prata med min farfar i telefon vilket jag inte tycker om (okej, jag tycker om farfar men inte att prata engelska). Det som faktiskt är bäst med juldagen är maten. Julbord är liksom inte min grej, men ingenting går upp emot kalkon på the christmas day! Det är nog just av den anledningen att jag bara äter det 1 gång per år som gör att jag uppskattar det så mycket. Kalkon är heaven. Men Christmas pudding är ingen höjdare.

Nu är det snart nyår och jag har inte kommit på något nytt nyårslöfte och jag vet inte ens om jag tänkter försöka komma på något. Jag är ju inte den som brukar kunna hålla dom iaf....
Nyår kommer firas hemma i mitt hem iaf med dom jag tycker om allra mest. Det kommer bli bra, det blir det alltid.
Och det ska firas med skumpa. 

Idag kom det faktiskt lite snö och det är jag lycklig för. Även om det bara är lite och även om det gör att det bara blir ännu halkigare ute, så gör det mig lycklig. och det gör du med =)

Dags att lägga ner skrivandet och gå och hjälpa Lenny att laga mat. 
hejsan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0