Happy new year

Jo, jag är sen som vanlig.
Men nyår var kung iaf. Hade värsta middagen hemma. Skulle laga mat till 6 personer och jag var extremt nervös innan eftersom mina matlagningskunskaper typ är lika med noll. Jag kan knappt koka spagetti (inte stava till de heller för den delen?) så fläskfilé och klyftpotatis blev verkligen en utmaning. Men det gick väl helt okej, trotts vissa misstag. Gästerna åt iaf, det är väl alltid nått! Men mitt största misstag var att jag glömde ställa fram salladen. så jättemkt typiskt mig! 
Fortsatte kvällen med att spela fia med hutt för att sedan gå ner till stan. Det tog sin tid kan jag lova med Beckis skor som gjorde att hon halkade ungefär varannan minut och Julia som stannade ett tag för olika anledningar. Väl framme på stan var det bara några minuter kvar innan 12 slaget så vi väntade vid SF-parken på att fyrverkeriet skulle börja. Dock gick allas våra klockor fel så vi började säga gott nytt år till varandra några sekunder för tidigt. Raketerna var kung, faktiskt riktigt fint och när de hela var färdigt 10 minuter senare fick vi vänta på bussen i 20 minuter. Mina fötter frös. 
Efterfest hos Julle, träffade Karin och sådär. Stannade dock inte så länge eftersom både jag och Lenny var trötta och inte på festhumör så vi drog oss hemåt och avslutade kvällen där :)

Så ska man väl skriva något om året som varit också.
Men ska jag vara ärlig så kommer jag nästan inte ihåg något från början av det. Det är mest sommaren som har satt sig på minnet. Den underbaraste sommaren någonsin. Träffade så otroligt mkt nya människor och fick så många bra kompisar, som jag hoppas aldrig försvinner ur mitt liv! Dessa människor har lärt mig att hur olika man än är, så har man nästan alltid någonting gemensamt. och jag älskar er.
Någonting jag inte kommer glömma från det här året är när 9M var tvungna att gå skilda vägar. Jag tror aldrig förut att jag gråtit så mycket som när vi stod där ute på gräsmattan, hade kramring och sjöng "you got a friend". Mkt jobbig dag.
Sen kommer sommarlovet som bestod av mycket nycirkus och lek i parken. Eld- och chillkvällar med alldeles för mkt vattenpipa. Ett förjävligt men inte allt för hemskt englandsbesök och även en tripp till Eskilstuna där vi såg Darins sommarkonsert. Och sen var ju Idis här också, och Julia fyllde år, och jag också så småningom. 
Kan bara konstatera att just nu leker livet. Mitt 2007 blev så mkt bättre än jag förväntade mig!!

och nu måste jag verkligen gå på toaletten.
gott nytt år och önskar er ett mkt fint 2008!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0