Let me leave

Sitter på "jobbet" igen nu. Kom hit för cirka 45 minuter sedan och är redan less. Lisa är sjuk idag så jag blir ensam vilket gör det ännu tråkigare. Dessutom har jag glömt min laddare hemma och min dator kommer lägga ner om 1 timma och 18 minuter. Han som skulle låta mig följa med och se hur det går till på Mobila Ture verkar redan ha farit. Den uppgiften handledaren gav mig är jag redan färdig med.
Vad tusan ska jag göra hela dagen??
Känns meninglöst att vara här så funderar på att gå hem efter lunch.
well well, bara en dag kvar..

Efter att jag läst HejaAbbe-bloggen så blev jag inte bara insperad till bli organdonator (som mamma lovat att vi ska fixa papper och skriva på) utan även att lära mig teckenspråk. Så jag började lite lätt igår på en hemsida och lärde mig bland annat lite färger, familje ord, småord som snygg, dålig, kläder, klänning osv. Det är riktigt kul och framför allt kan det säker vara användbart i framtiden. Ingen kunskap är tung att bära som mor min brukar säga. Jag håller med henne.

Vintern verkar ha landat i vårt kära Umeå och min julkänsla börjar komma smygandes. Speceillt när jag såg ståndet på stan som säljer jättestora slickepinnar, eftersom det var årets julklapp bland mig och mina kompisar för några år sedan. På Söndag ska mamma julpynta och då kommer nog julkänslan komma fram på rikigt. Ser fram emot att få tända första ljuset och öppna första paketet. Blir även ett julbord på söndag med pappas jobb. Trevligt Trevligt!

Nu ska jag titta efter vart mobilatruremannen tog vägen, om han är kvar här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0