Jul, Jul, strålande jul

Johan Palm äntligen ute ur idol, tack och lov! Lillgubben...
Anyway.

Sista dagen på praktiken blev som de flesta andra men med lite kvickare tempo. Är tacksam för de två arbetsveckor jag haft, det har gett mig insikt i vad jag inte vill arbeta med i framtiden i alla fall - att sitta framför en dator.

Sitter just nu och snuttar på lite varm och kalls äppelvin och funderar på vart den goda smaken tagit vägen. I vanliga fall brukar detta vin smaka som en flytande efterrätt med få procent alkohol i, men i nuläget smakar det mest sprit. Då kan jag ju fråga mig själv varför jag ändå tvingade i mig hela glaset, vilket jag egentligen inte har något vettigt svar på. Kanske får det mig att somna lättare, förhoppningsvis. Inte för att jag haft särskilt svårt att somna de senaste dagarna som jag hade förväntat eftersom jag inte har Lenny där, men det har gått förvånansvärt bra. Jag har somnat inom 10 minuter efter att ha släckt lampan varje kväll och inte vaknat många gånger alls. Att jag slipper bli inträngd i väggen kan ju faktiskt vara en anledning. Men måste erkänna att det är väldigt mycket mysigare med en varm och bar kropp bredvid sig, helst om den tillhör Lenny.

Mamma har gjort ett bra jobb de två senaste dagarna och nu är nästan hela julen uppackad i mitt hem. Julgardiner, juldukar och tomtar pryder nu fönster, bort och bänkar. Idag kom även den varje år lika uppskattade julkalender upp på väggen som just nu innehåller 21 stycken packet, som allihopa tillhör mig. De sista tre dagarna fram till julafton ska mina bröder få sina paket upphängda, för då kommer de hem för att fira jul med familjen. Och det kan jag ju bjuda på!
Mor menar dock på att detta är sista året som jag får de där små julklapparna varje dag, men jag prottesterar och tycker att det ska vara lika för alla, vilket betyder att jag ska få ta del av denna tradition tills jag lämnat huset. Och hur kan hon säga emot ett sådant argument? moahaha.

Well, nu snurrar det lätt i mitt huvud (dock inte pga av vinet eftersom jag enbart druckit ett halv glas) så jag funderar på att krypa i säng. Imorgon blir det en snabb stadsrunda, sedan pepparkaksbak och förhoppningsvis men inte troligtvis planering för klassfest under kvällen.

Hur blir nyår för er kära vänner? Jag tycker vi drar ihop en hejdundrande fest. Upp med handen för de som är på!
Tack och hej.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0