Stöten

Nu är jag hemma igen. Från fjällen, från solen, från värmen, från den fullständiga familjen, från snowboardåkandet och från Stöten.

I torsdags kring 2 tiden var vi färdigpackade och satte oss i bilen med nio timmars bilkörning framför oss. Min väska som skulle innehålla packning för tre dagar innehöll snarare en veckas packning. Med tre necisärer, två mobilbatteriladdare, två tandborstar, 5-6 dagars uppsättningar kläder och tre pyjamasar.
Självklart var jag även laddad med bilåkningsunderhållning som fjärde boken av Twilight, en Amelia tidning, Ipod och datorn.
Bilfärden gick bra och rätt fort men slutet var mörkt, dimmigt och med småvägar men tillslut kom vi fram. Båda brödrarna mina + Alexanders flickvän Sofie hade bilat från Göteborg så de var redan framme när vi klev in genom dörren till den väldigt lilla stugan där vi alla sex skulle rymmas. Det blev sängdags inte allt för sent den kvällen och jag fick den stora äran att sova i den pyttelilla soffan.
Morgonen därefter var vi uppe tidigt för att redan halv 10 vara berädd i backen. Redan då hade snön töat så att det var riktigt slaskigt i backen. Dock gör det inte en snowboardåkare med lite mod särskilt mycket då jag kunde hoppa lite mer eftersom ett fall kändes som att ramla i pölsa. Bortskämd blev man också med sittliftarna.
Kvällen spenderade vi i den lilla soffan med tv'n som underhållning.
Dag två vaknade vi med solsken utanför stugan. Även denna morgon var vi ute tidigt och även denna dag hade värmen gjort sitt i backen så det var om möjligt ännu slaskigare än dagen innan. Problemet med detta slask är inte att det bara är blött och slaskigt utan att hela backen blir som en puckelpist vilket inte är det enklaste att behärska speciellt inte med en snowboard. Dock var solen otrolig het denna dag och orutinerade som vi alla var så hade ingen med sig solskyddsfaktor. Detta resulterade i otroligt röda och brännande heta kinder.
Afterskin på lördagen var otroligt uppskattad då den faktiskt hölls utomhus! Ett riktigt ösigt band som kallade sig På G spelade en hel del välkända covers. Och jag kom fram till att afterski är någon jag verkligen uppskattar.
Under kvällen drog vi även ut på nattklubben. Dock blev det inte så mycket drag och vi drog hem när själva dunkadunkat började, men jag hann ändå med en kort dans med Christoffer.
Söndagen var åkahemdagen men jag åkte snowboard i två timmar ändå. Självklart var sista åket det enda åket som innehöll fall men eftersom backen även då var pölsaaktig så slapp jag några skador. Hemresan gick även den bra och nu är jag hemma.

Jag så säker på att ni inte läst detta, så jag lägger i stället in bilder så ni kan se vad jag och min familj hade för oss.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0