Cirkus Skratt

Ikväll har jag varit på Cirkus Skratt.
Det var en trevlig föreställning och inte helt oväntat gav den en hel del skratt. Jag vet inte om det beror på att jag blivit äldre eller för att jag hållt på och tittat på så pass mycket med cirkus men jag tycker många av sakerna inte längre ser särskilt svårt åt. Många gånger ser jag hur de försöker få de hela att se svårare ut genom att tappa saker, eller skaka lite extra i benen när de balanserar.
Däremot blir jag otroligt inspererad av mycket saker. Så nu ska jag bland annat prova att jonglera med köksredskap, pizzor och knivar. Det kan bli intressant.

En grej som jag dock inte gillar med cirkus, som cirkus skratt inte använder sig allt för mycket utav är djuren. När jag var mindre var det mina favoritakter, men på senare dar har jag insett att det inte alls kan vara särskilt trevligt för djuren. Hästarna, som uppträdde ikväll, hade sina huvuden fastspända så att nacken skulle vara böjd, och det sitter även ett rep under svansen för att den ska hållas upp. En av hästarna försökte klia sig på benet men nådde inte pga att den var fastspänd. Jag tycker att cirkus funkar bra utan djur, så man kan faktisk ta bort just den delen, om man inte låter de springa lite mera fritt i naturligare positioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0