Skipeak.

Många har frågat mig i helgen om vad jag ska göra när jag nu om ett år går ut skolan. A gapyear, är självklart. Men vad jag exakt vill göra under de året har jag enbart funderat på, men inte bestämt mig för. När min kusin Emma frågade samma frågade, och jag svarade precis som jag gjort till alla andra "I don't really know. I wan' t to work with something, but I don't know what", så gav hon mig någonting att verkligen fundera på. Hon berättade nämligen om ett ställe i Frankrike, där hon jobbat flera säsonger som tydligen ska vara riktigt bra. Det är en lite skidort som är väldigt populär bland engelsmän och där de flesta som jobbar är i min ålder. Hon känner chefen riktigt bra och lät tvärsäker på att hon kunde fixa mig ett jobb där, om jag var intresserad.
Detta tycker jag lät som världens opportunity (svenska?) och jag är helt klart intresserad. Ska funderat några månader till och mest troligt skicka in mitt CV till jul.
Så om detta går igenom så kommer jag spenderad oktober - mars 2010 i Frankrike på Skipeak. Man får helt okej lön, mkt dricks, liftkort, mat, någonstans att bo, gratis alkohol, osv osv osv.
Låter det inte hur värt som helst?
Jag tror jag slår till och sattsar på det okända för en gångs skull. Det blir ett äventyr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0