Hela resan, här har ni den.

Jag vet, jag är väldigt efter med mina inlägg men de senaste dagarna har varit hektiska. Nu tänkte jag börja med att berätta om englandsresan, så mycket som jag kan komma ihåg!

Vi anlände på Stansted Airport i London på Fredag morgon där pappa kom och hämtade upp oss. Vi plockade upp farfar på något hotell i någon stad för att sedan åka vidare till Camebridge där bröllopet och bröllopsfesten skulle äga rum.

När vi kom fram till den bondgård där bröllopsfesten skulle hållas så var alla mina kusiner, kusinbarn och faster där. Det är alltid så speciellt att se dom när man träffas så sällan som vi gör. Emma, min äldsta kusin har jag inte träffat sen jag var ca 10 år. Det var även första gången jag fick träffa kusinbarnen Isobel och Emeley. Dom är så otroligt söta båda två.

När vi haft lite kramkalas var det bara att sätta igång och hjälpa till med förberedelserna inför bröllopsfesten.
Senare under dagen när allting var så gott som färdigt åkte vi till den stugby som vi bodde i. Det var riktigt fint där och rummet mycket fräscha. Jag fick bo tillsammans med Emma.

Under kvällen hölls en middag för oss släktingar och några få vänner. Det blev trevligt men blev lite smått långtråkigt då jag inte riktigt hade någon att snicksnacka med. Gick och la mig ganska tidigt.
Vaknade på lördagen och åt en riktigt god frukost. Fruktsallad med ananas, melon, mango och blåbär måste vara de godaste på morgonen. Började ganska snart göra mig i ordning inför bröllopet som skulle ske halv 3. Pappa, Alexander, kusin och brudgummen William, kusin Daniel och bestman hade stigit upp redan klockan sju för att klockan åtta vara ute på golfbanan.

Bröllopet skedde borgligt och därför hölls det inte i någon kyrka utan i Camebridge regestrioffice. I ett litet rum med ett par stolar och ett skrivbord gav de sina löften tillvarandra. Jag var nära till tårarna mest hela tiden, inte minst när hon som vidge dom sa "I now pronounce you - Husband and Wife".
Så bröllopet gick smärtfritt med enbart några stakningar från William och ringbäraren som glömde ta tillbaka boxen efter att han lämnat ringarna.

Efer detta begav vi oss mot ladgården igen där bröllopsfesten snart var i full gång och brudparet anlände i sin snygga bil. Det blev champanj och mingel från början. Sedan satte sig alla till bords och talen började. Vi skålade med vin för tärnorna, bestmansen (dom var två) och för the bride and broom. Efter detta var det mat som bestod av några olika sallader, lite kött och ett hamburgebröd. Jag förstod mig inte riktigt på den rätten, men de andra sa att det var riktigt gott så jag får väl tro på det. En hel del vin blev det senare och resten av kvällen blev riktigt trevlig. Spelade även Kubb som engelsmännen verkade vara måttligt imponerade av då de spelet inte finns i england. Visade mina skills och självklart vann "sverigeteamet".
Kvällen blev ändå inte allt för sen och redan runt 1 tiden låg jag i sängen för att sova.

Vaknade med lite huvudvärk dagen efter men den gick över rätt snabbt då jag fått i mig en ipren. Senare åt vi frukost och åkte tillbaka dit bröllopsfesten hade hållt hus för att städa. Jag städade inte särskilt mycket utan lekte mest bara med Issi och Milli. Sedan var det dags att säga hejdå till Daniel, Sally och Milli. De pratades om att de kommer över till påsken för att följa med oss till fjällen. Vi sa även ajdö till Will, Becki och Issi, men det visade sig att vi hann träffa dem en snabbis dagen där på också.

Åkte efter detta några mil hem till min faster Sally där vi senare åt middag och gick och lade oss.
Dagen efter kom Will och Beckie förbi en stund och jag lekte mest med Issi igen. Det var riktigt tråkigt att säga hejdå till dom när jag och Alexander skulle åka till flygplatsen. Man vet aldrig när man ser dom igen.
Och de var det och sen åkte vi hem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0