Far och flyg

Dagen har varit lång och den har bestått av en himla massa flängande hit och dit. 
Första turen från Rödäng - Vasaplan - Landstinget. Intervjuade informatör. Landstinget - Vasaplan - Skolan. Blev upplyst om att jag inte behövde vara i skolan. Promenad till stan. Renmarkstorget - Rödäng.
Mat.
Bil till jobbet. Grisbacka - Holmsund med taxifärdtjänst. Lyssnade på kören som flickan jag är ledsagare till är med i's konsert. Holmsund-Grisbacka taxifärdtjänst igen. Grisbacka - Västerslätt.
Plugg.

Strax : sova.

Ibland undrar jag hur det känns att vara utvecklingsstörd. Eller rättare sagt hur man tänker. Hur de uppfattar skämten som de sällan förstår. Hur de resonerar när någon kommenterar deras handikapp. Hur mycket kan de själva förstå av sitt eget handikapp?
Det är mycket jag skulle vilja veta. Jag måste nog läsa socionomutbildningen.

Imorgon är det samhällskunskaps prov och jag känner mig inte alls särskilt säker. Jag förstår inte sammanhagnet i saker, svårt att få de hela att sitta ihop. Blandar ihop finanspolitik och penningpolitik. Vet inte hur man får en lågkonjuktur att vända.
Nej, det är inte mycket jag vet. Men jag hoppas på det bästa.

Nu slocknar snart mina ögon, så jag funderar på om det inte är dags att sluta kämpa med att hålla dom uppe.
Vad tror ni?
Jo jag tror så. Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0