Helknäpp lärare och myschoklad

En hel jäkla lång skoldag idag. Från 8.25-16.35.
Mina ögon har varit halvt stängda, halvt öppna hela dagen. Det är inte lätt alla gånger då man vaknar på morgonen och det känns som man endast sovit högst 20 minuter. Jag hatar sådanna mornar.

Hade trafikkunskapsutbildningen för första gången idag och läraren var verkligen knäpp. Kastade pennor på oss och sa något i stil med "det där var du inte beredd på va? - Sådär fort går det i trafiken också, och då kommer du inte heller vara beredd". Kanske funkar det, men jag vet inte, han kändes smått galen och det visade sig när jag kom hem och berättade för mamma och förklarade hur läraren hade varit att han faktiskt är lite knäpp. Mamma visste tydligen mycket väl om vem det var och blev fruktansvärt frustrerad över att jag skulle behöva stå ut med honom en hel termin. Han har tydligen varit involverad i en himla massa projekt som min familj på något sätt haft koppling till, speciellt eftersom många av sakerna handlade om golf.
Men det värsta var att han tydligen lämnade min då 11 åriga bror Alexander i Skellefteå då han lovat mamma att skjutsa hem honom!! Vilken människa glömmer bort en 11-åring och sedan reagerar "ojdå, det glömde jag visst" när mamma senare ringde och han då upptäckte sitt misstag.
Nä, om ens mannen fick någon respect i mina ögon idag (mycket tveksamt) så försvann den då efter den upplysningen.

Ikväll har jag och Lenny druckit varm choklad med grädda och sett på 2½ men och Friends. Trevligt värre ju!

Nu är det dags att gå i säng så känslar blir bättre imorgon när jag vaknar än vad den var i morse.
Godnatt!

 


Kommentarer
Postat av: Daniel

Hej! Bebisen är beräknad till den 1a Februari, men sen vet man aldrig när den vill kika ut :)

2009-01-20 @ 18:19:03
URL: http://studentfarsan.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Åh, vilken typ... kanske drog pedagogiken lite väl långt... humf! Och det med dn bror sedan... njae... papper borde nog den där mannen arbeta med, inte människor.



Svar på din kommentar: Ja, de ligger i samma kista, kändes mest naturligt eftersom de låg tillsammans i magen. Att dela på dem kändes liksom inte rätt då jag vill att de skall ha varandra -på något sätt i alla fall.

2009-01-20 @ 21:29:04
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ahahahaha han ledde moppekursen också

2009-02-01 @ 20:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0