ett glatt slut på jullovet

Ber om ursäkt för dröjande inlägg. Men jag är mitt uppe i ett liv just nu!
Det är nästan så det känns, som att jag vaknat igen. Och äntligen kan jag säga att jag inte bara drygat ut hela lovet, utan faktiskt tagit vara på de. Åtminstone den senaste veckan.
Den stora anledningen är att jag återgått till mitt sociala liv då jag umgås allt vad jag bara kan.
Började som sagt (eller; som skrivet) en kväll hos Daniel tillsammans med Julia och Nisse. Trotts att den kvällen kanske var en aning, vad ska vi kalla det? Opeppad.. Så var det trevligt ändå. Kvällen efter det var det bakning som gällde, hemma i mitt kök. Jag och Julia gick till ica och införskaffade dumle, polly, blockchoklad, björnbär, blåbär/hallon och smartis att fylla våra muffinsar med. Dock började det hela dåligt då vi fyllde de stora fina formarna med blommor på, på tok för mycket så allt vällde ut på plåten. Lite smått tragiskt eftersom vi väldigt mycket såg framemot att smaka på de där dumle-, polly- och björnbärsmuffinsarna. Dock gjorde vi det ändå, trotts att de inte var fullt gräddade och trotts att vi fick äta hälften med sked från bakplåten.
Den andra vändan, då vi istället gjorde muffins i vanliga muffinsformar blev lite mer lycket, men fick sig ändå en speciell konsistens. Lite mer åt det sega hållet.
Men alltid roligt att prova någonting nytt!

Resten av kvällen bestod av muffinsätning, slagsmål och tennisspelande med larvballonger och annat. Natten skulle spenderas hos Julia framför Juniorhockey-VM men jag lyckades bara hålla ögonen öppna under ungefär halva matchen, sen begav jag mig hemmåt i vinternatten, de hela 104 metrarna från Julia för att sedan krypa ner hos Lenny med mina iskalla fötter.

Kvällen efter det umgicks jag med Lenny som också lämnade mig under onsdagseftermiddagen för att resa vidare på nya äventyp i Ljusdahl. Jag har lite dåligt samvete för att jag aldrig avanmälde mig från det där lägret. Dock tror jag att det är roligare för honom att åka utan mig, nu mitt upp i allt ihopa och sådär. Så så fick det bli.

Gårkvällen var bäst som den alltid är när jag umgås med THE GIRLS! Det är så svårt att hitta det rätta ordet för dom, för varje gång jag säger att jag ska träffa "tjejerna" eller "brudarna" så känns det så fel. Hm, måste hitta nått bra ord. Det får jag fundera på.

Nu ska jag gå ner och fortsätta på mitt pussel. Tack och hej


Daniel och Julia, mätta efter muffinsar.


Såhär såg våra uppätna muffinsar ut.


Larvballonger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0