Jag älskar Göteborg

Helst av allt skulle jag just nu vilja skriva ungefär såhär: Hej kära vänner. Nu har jag bosatt mig i Göteborg. Jag älskar staden och jag älskar att det redan är vår, därför bestämde jag mig bara för att lämna allt bakom mig och bara stanna här helt enkelt.

Men nu är så inte fallet. Jag hoppade på tåget i Göteborg, mot Luleå - via Umeå ändå, och nu är jag åter hemma igen. Det kändes otroligt motvilligt att åka till skolan efter enbart en snabb dusch och uppfräschning här i hemmet, för att sedan traglas med den ena dryga lektionen efter den andra ända fram till 10 över 4. Under sista lektionen - trafikkunskap, så såg vi på en film om Polismanstecken och jag vilade bara huvudet mot handen i någon sekund innan jag kände att hela jag ryckte till av sömnspasmer. Så jo, lite trött var jag allt.

Men nu ska jag sluta klaga och istället tala om hur tacksam jag är för helgen!
Den började dock lite snopet då det var bestämt att jag och Lenny skulle säga hejdå på morgonen eftersom han skulle hoppa av i Stockholm, men så ringde han kring halv 7 och jag vaknade panikslaget upp och trodde att jag var försenad till vårat "möte".
V - Hej, jag kommer nu!
L - Nej du behöver inte komma
V - Va? varför inte?
L - dom kopplade av min vagn i Gävle, eran vagn kommer inte att åka förbi Stockholm.

Och så var det med den saken.

Väl framme i Göteborg regnade det. Dock var det ingenting som hindrade oss från att bege oss raka vägen in i vår planerade shoppingrunda. Efter ungefär 10 minuter var vi redan en aning vilse men lät inte det stoppa oss. Det blev en hel del grejer för mig. Lite längre ner i inlägget kan du se allt jag handlade.
Jag må då säga att jag är en jäkel på att handla smart! Ingenting av de ting jag införskaffade i helgen kostade över 200 kr, nej jag tror till och med att det dyraste kostade 179. Inte dåligt va? Har även lyckats finna en mycket fin sommarklänning, nersatt till 99:- från 499:-.
Under eftermiddagen mötte vi upp Ida-Karin för en fika men vi bestämde oss senare för att enbart två timmars fika inte räcker när man träffar varandra cirka en gång om året. Så vi tog med Idis hem till min bror Christoffers lägenhett (eller jag tror vi kallar det rum) där vi rätt snabbt installerade oss och sedan begav oss för att söka mat.
Måste säga att det är ett kusligt område min bror bor på. Knappt några gatulampor och det känns som att det står en rånare/våldtäksman/mördare bakom varenda hörn och bara väntar på en.
Vi lyckades hitta affären "Tempo" efter att frågat en snäll och gullig gubbe om vart man kunde finna mat någonstans. Det blev grekisk sallad till middag. Och middagen åts på golvet eftersom min brors lilla lägenhet (rum) bara äger 2 stolar.
Efter middagen tog vi fram kex, brie ost, vindruvor och fysalis och till det, det otroligt goda vinet "Varm och kall". TOPPEN!

Kvällen blev fin med många skratt och minnen. Jag hatar att jag träffar Ida-Karin så sällan. Men Darin är den vi ska tacka för att vi ändå träffas överhuvudtaget! TACK

Dagen därpå städade vi lägenheten (rummet), köpte fina rosor och skrev ett litet tack brev till brorsan som skulle komma hem senare på kvällen från en skidsemester. Sedan begav vi oss åter igen till stan och lämnade därefter Ida-Karin och mötte istället upp med min andra bror Alexander och tog en snabb fika med honom.
Resten av tiden bedrev vi på tågstationen för att inte virra bort oss i sista sekund och därav missa tåget.

Här följer bilder från våran weekend.

   

Mat och mys på Gyllenkrooksgatan.
         Lite rosiga kinder och fnissiga flickor.

Godmorgon
 

Åka åka tåg. Världens bästa Karlsson.
   

Och här kommer bilder på de kläder jag shoppade :) haha och ursäkta mitt fjanteri med poserna :P
 Tunika från Cubus 179:-
 Tunika  från Cubus 179:-
 Tshirt från Gina Tricot 129:-  och mössa  från Monkey 100:-
 Minns inte vad affären hette. 99:-
 Tjocktröja från Toppen 74:-
 Klänning från ZARA 99:-





Kommentarer
Postat av: Julia

ÄNTLIGEN!

jag kommer sno en del bilder, så du veet :)

2009-01-27 @ 09:15:34
URL: http://juliiakarlssons.blogg.se/
Postat av: Idelinesen

Mjaoo älskar din blogg! wiie snyggaste kläderna du köopte och ja det var assskojsigt och ja vi träffas alldeles för sällan :( men vi får ändra på det jag får komma till dej nån gång när jag inte e luspank (A)btw så känns det otroligt främmande att läsa om sig själv som "Ida-Karin" HAHA XD

2009-01-27 @ 14:12:44
Postat av: zasachie

åh, klänningen från ZARA var ju bara to die for!

2009-01-28 @ 22:05:50
Postat av: Maria

Jag kan bara säga samma sak: jag ville också stanna i Göteborg för någon vecka sen. Fin stad och trevligt folk :)

Klänningen är verkligen supersöt på dig. För att inte tala om de där tokroliga tröjorna från Cubus ^^



Kramar!

2009-01-29 @ 16:40:43
URL: http://notesbymaria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0