Peace and love 2009, vilken fest!

Peace and love var en upplevelse som sent kommer glömmas.
Skitigt är det och skitigt blir det. Men så jäkla roligt man kan ha.

Resan började på Onsdagkväll då jag ensam satte mig på festivalbussen som skulle ta oss raka vägen till Borlänge. Jag hade fruktat att det skulle bli mycket party och att jag skulle känna mig väldigt väldigt ensam och bortkommen, men de flesta sov hela bussresan, och så även jag.

Väl framme konkade jag mina enormt tunga väskor i ungefär 3-4 kilometer i en värme som var olidlig. Att jag dessutom hade jeans och jacka på mig gjorde inte saken bättre. Mötte senare upp Martina vid incheckningen och lite senare stod även tältet uppslaget på campingen, "längst bort vid det röda huset". Tog en sväng runt området för att checka läget, men la oss senare på en filt ute för att ta en tupplur. Tog även en tripp till Kupolen och köpte lite behövande saker.

Kring klockan 18 spelade Maria Mena, vilket blev en riktigt bra början på denna musikfest. Otroligt söt tjej, men otroligt fin röst. Det var roligt att vara med om hennes första spelning i Sverige då hennes förväntningar inte var störra än att hon trodde att möjligen 10-20 stycken skulle så framför scenen. När det istället var fullproppat framför den kanske inte så jättestora scenen, och många sjöng med och kunde låtarna, resulterade det i en tårögd Maria Mena genom hela konserten. Det var fint.

Knäckte sedan första cidern för helgen och gick en sväng runt campingen, träffade folk och drog vidare för att träffa fler. Fastnade på en madrass utanför ett tält tillsammans med Robin och gänget. Kvällen slutade dock tidigt efter att vi suttit en stund och sjungit utanför ett tält nära oss med ett gäng från Udevalla. Även en lokalkändis därifrån tydligen och nu när jag kollat upp honom i efterhand så är han sjukt duktig. Ni borde checka honom här.

Dag 2 såg vi Timbuktu och Mando Diao. Bra båda två. Kvällen var trevlig men morgonen i tältet var varm.

(jag börjar bli trött nu och orkar snart inte skriva mera)

Dag 3 fick vi oss äntligen en dusch för 40 kr. Det var otroligt skönt att fräscha upp sig en aning inför kvällen som började med Miss Li klockan 4 följt utan Sugarplum fairy som jag inte hade lyssnat alls på innan, men som nu kommer bli en favorit framöver tror jag.
Middag och lite party innan det var dags för först Lars Winnerbäck följt utav bästaste Håkan. Tog mig längst fram på Håkan och fick se en riktig hejdundrar konsert fylld med 1000 känslor. Jag tänker inte försöka beskriva hur underbart det var, för det är omöjligt. Men vi säger såhär, det var ju Håkan för tusan! Ruskigt mäktigt var det när hela publiken bröt ut i ett "håkan *klappklappklapp*" - jubel mitt i ett snack och han blev helt ställd och visste inte vad han skulle ta sig till.
Gråten gick inte hålla tillbaka när han efter konsertens slut satte sig på scenkanten och tog emot folketsjubel för första och sista gången den här sommaren.
Det kändes vemodigt då man inte vet hur länge till 35 åringen kommer hålla på. Jag hoppas för evigt.
Drog sedan tillbaka till Campingen och slog oss ner vid våra grannar och sjöng en stund tills Robin ringde och meddelade att han kunde fixa in oss på VIP! Det vill säga, dit även alla artister tar sig in. Vi kutade dit och tyvärr var inte håkan kvar som vi hoppats på, däremot fick jag dela en trevlig stund med två av grabbarna i Sugerplum fairy. Inte dåligt.

Nu är det dags för mig att avrunda med tanke på att jag ska upp och jobba imorgon.
Bilderna lägger jag in imorgon.
Tackhej.


Dom stannar nog resten av sommaren. Mkt stolt över mitt fula VIP-band. Tack Robin :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0