Viktoria

Kvinnonamnet Viktoria eller Victoria kommer, liksom den manliga motsvarigheten Viktor, från det latinska ordet för "seger". Stavningen med "c" är vanligast bland yngre.

Juste. Idag var det min dag! Viktoria dagen. Tänk att det flaggas på min dag. Det är ju himla trevligt.
På min dag fick jag sms från båda mina bröder där dom grattade mig, det var oväntat men så uppskattat. Jag saknar dom hela tiden ju. Av mamma som till en början hade glömt min namnsdag fick jag senare blommor och en ölkorv. Jag tackade och bockade.

Min dag har varit bra. Började med en sovmorgon till 10 som jag ändå vaknade upp på kring 8. Dock ägnade jag hela morgonen . Jag älskar Edward. Alltså på riktigt. Jag avgudar honom. Jag vill vara Bella.
I alla fall är boken sjukt bra. Svårt att slita sig.

Väl på skolan hade vi egentligen inte så mycket på skolan att göra. Ritade serien som ska tillhöra våran antirökkampanj och väntade på Vickan tills vi tillsammans såg ettornas projekt, som jag faktiskt såg igår också. Den blev dock bättre idag, av någon anledning.
Och det finns en pojke får mig att rodna. Vickan vet vem. No body els. Fniss. Jag kommer aldrig komma nära dig ändå.

Sedan en tripp till staden där det var time för fika. Dock får inte Vickan äta någon som helst sötsak eftersom hon på fri vilja gått med i en tävling mot Joakim där den som lyckas med att inte äta någonting sött fram till deras 1 års dag får 2 timmars massage och en middag på Lobbyn, om jag har förstått de rätt. Jag tycker det lär sunt, men jag skulle aldrig klara det själv.
På Waynes tog vi i alla fall varsin scones, som smakade trotts att den inte innehåller socker.
Sen letade vi festkläder, utan resultat. Jag vill ha halsband också. Och en halsduk. Och en klänning. Massvis av saker. Jag hatar/älskar att vara shoppingberoende.

Nu ska jag fika med pappsisen.
Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0