02.43

Har kommit hem från stan nu. Måste säga att jag haft en himla trevlig kväll.
Började med förfest på en filt i trädgården med Cider och varm&kall-vin, såklart. Tog en långpromenad till teg där vi stannade i någon timme för att sedan dra vidare till stan där Björn Rosenström skulle spela. Den mannen gjorde ett riktigt bra jobb och det blev en mycket bra show. Alla favoriter spelades förutom låten om Lennart. Antar att den inte är en klassiker, utan lite mer intärn för mig.

Jag tycker sånna här tillställningar kan vara mycket bra eftersom man träffar en hel del folk man känner, har känt eller känner till. Har man tur träffar man även nytt folk. Det finns dock många nackdelar och det kan nästan skrämma mig att se ett sådant där ställe med ett icke så ungdomligt öga.
Bland annat går folk och ställer sig, råpackade, i en stor publik. Det kan nästan inte gå annat än snett. Det blir åtminstone ett stort problem för alla de männniskor som står runt om kring då dessa råpackade människor vinglar runt och välter ner folk. Jag tycker absolut inte att man inte ska dricka alkohol alls bara för att man ska på koncert, men man kanske borde tänka till lite. Specillet dessa kompisar som inte alls är lika på pickalurven som ändå tillåter sin smått bortkomna kompis att stå där.

Sedan är det slagsmål. Alla dessa slagsmål, till ingen nytta? Vissa killar kan inte ens se en annan kille i ögonen utan att få en knytnäve framför nyllet och ord som "passa dig" och så vidare. Jag vet inte, men jag tycker det här med slagsmål är så galet töntigt. De som fightas vet ju oftast inte ens om av vilken anledning de fightas för. Jag förstår inte grejern.

Well som sagt - rolig kväll.
Nu är jag grymt trött så på återseende! haj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0