Ingen når mig nu.

Sitter vid köksfönstret och regnet faller ner utanför. Har en kopp rykande Earl Grey-te med honung på min vänstra sida och mitt framför mig ligger en bok och ett skrivblock. Melissa Horns vackert genealiska musik strömmar ut ur mina smått sprängda högtalare och jag ryser då och då av hennes textrader.
 "Och jag känner mig så trygg hos dig
 Jag känner att du älskar mig
 För när du säger det så tror jag dig
Jag känner mig så trygg hos dig "
Plötsligt känns livet så enkelt. Svenskaplugget inte allt för svårt. Och kärleken ligger i luften.
Och just nu, just här vid mitt köksbord, bara några decimeter från regnet, med svenskaböckerna framför mig och med mitt te, lever jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0