Fredag + Lördag

Ledsen för att det inte blivit något inlägg det senaste dygnet. Detta beror på att jag haft besök och inte känt läge för att sätta mig ner och dokumentera. Därför gör jag det här och nu.

Igår när jag vaknade klockan sex på morgonen av smärtan i sängen blev jag tvungen att krypa baklänges ner från sängen för att sedan med tårar i ögonen ta mig ner för trappan innan jag fick tag på en värktablett. Vaknade igen två timmar senare och kunde åtminstone ta mig normalt upp ur sängen. Dock kände jag mig inte som endast 17 år. Snarare 71.
En annorlunda skoldag följde då jag för det första kom till skolan påtok för tidigt då vi inte hade någon Matte. Salladsbuffe på tre kronor blev lunchen och eftersom jag inte kunde vara med på idrotten blev jag poängräknare under skogsbrännbollen. Helst hade jag velat vara med.
Jobbade sedan och lyssnade då på Alla-kan-kören. Mycket fina. Nästan så att man blir tårögd.
Efter detta bar jag mig hemmåt och inte långt efter kom Thomas brummande. Grillat till middag och glass + jordgubbar till efterrätt. Någon timma senare kom Vickan och Jocke, och våran tophemliga plan att chockade dom funkade sådär. Lyckades, med rätt många sexistiska kommentarer, sätta upp tältet på gården, eftersom vi bestämt oss för att tälta.
Kvällen blev rolig, trevlig, mysig, skrämmande, spännande osv osv osv. Ni fattar.
Tog även en tripp med Thomas bil till Teg mitt i natten.
Innan vi gjort allt vi gjorde och vi kommit tillrätta i tältet, var det redan ljust ute.
Blev inte många timmars sömn kan jag lova.

Frukost idag, sedan myspys i solen på backens kyrkogård.
Nu väntar jag på brudarna som kommer och tittar på Eurovision song Contest.

Gårdagen + Dagen i bilder, lite huller-om-buller




Kommentarer
Postat av: Vickan

Hhahahaah

Alltså jag såg helt förstörd ut på alla bilder !! Men det var ju mysigt iallafall , det är huvudsaken!

2009-05-16 @ 22:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0