Helgen

Helgen har varit händelserik och riktigt lyckad. Fredagen skrev jag om i ett tidigare inlägg men under lördagen fick vi här i umeå känna på riktig värme. Minst 30 grader var det som varmast under dagen. Det var näst intill omöjligt att ligga stilla trotts att man bara var iklädd bikini. Jag åkte en snabbis till stan för att inhandla mammas morsdagspresent och köpte även en turkos tröja på Only för 79:- vilket jag tyckte var ett kap. Dessutom har jag insett att jag faktiskt passar i andra färger än lila och rosa. Så turkost kommer nog bli den nya färgen. Sjukt snyggt!
Under eftermiddagen drog jag och mamma till Mariehemsängarna för att se finalen utav Brännbollsyran. Även där var det otroligt varmt och folk satt i bikini/bar över kropp och grejer. Inte dåligt. Vinnarna blev inte BK-rel i alla fall vilket gillades av publiken alot.



Under kvällen begav jag mig till Julia och vi tog sedan en filt och lite fika, satte oss vid älven och picknickade. Dock blev det kallt ganska snart så vi tog en promenad till Daniel. Där blev vi bjudna på cider/öl och ganska snart var vi påväg till stan. Daniel, Nils och Oscar gick in på Nordic Rock området medans jag och Julia stod utanför och pratade med folk vi kände och kände till. Bland annat Per "Moppa_runt" strandgren som jag och Julia inte sett sedan kvällen på tärnahotellet. Kuligt värre. Dessutom träffade vi bland annat Jörgen, Tony, Erik, Jimmy, Thomas, och en kille som tydligen kände min bror + kände till historien om hockeymålisen. Knasigt. Därefter drog vi tillbaka till Daniel för att ta något glas vin och sedan krypa i säng för att senare vakna upp till en nästan ännu varmare dag.

Denna varma dag har även benämningen "morsdag". Mammas dag. Min mammas dag. Mest min mammas dag. Åtminstone. Jag plockade en buket blommor påvägen hem från Daniel imorse och började sedan när jag kom hem baka en tårta. Som förövrigt blev världens godaste. Mor fick även en klänning av mig och bror. Den passade henne fint. Under dagen har jag senare mest legat och solat men även varit en sväng till bölesholmarna för att bada, dock blev endast tårna doppade för min del. Feg som jag är.
Ikväll käkade vi på kafét och resturangen "Göteborg". De hade inte särskilt stort urval av mat, men de jag valde smakade riktigt gott. På vägen hem hyrde vi filmen "Australia" som säkert var jättebra men jag kan inte utala mig eftersom jag sov största delen av filmen. Iknow, typiskt mig.


mammas tårta. Den icke gräddade delen är pappas, han gillar inte grädde

Med det här extremt långa inlägget tycker jag att jag har kompenserat ganska bra för min frånvaro. Helgerna kommer nog bli mer fullspäckade nu mot sommaren och därför blir det nog ett längre inlägg under söndagkvällarna, som såhär.
Nu är det dock dags att borsta tänderna, gå på toaletten, trycka i sig det sjukt äckliga p-pillret som jag snart tänker lägga ner med, hoppa ner i sängen och se ett eller två avsnitt av One Tree Hill. Imorgon börjar jag 10, så liten sovmorgon.

Godnatt kära vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0