Med ena foten utanför

Praktiken idag var rätt tråkig, men det är helt okej ändå.
Efter praktiken mötte jag upp Vickan på stan, och vi gick på Tajmahal för att käka indiskt. Beställde Tomatsoppa, Nana-bröd (hette de så?) och vegetarisk linsröra med spenat till varmrätt. Vatten som dricka, och tur var väl de för när servetrisen skulle servera oss så spillde hon hela vattenglaset över borde, mig och Vickan. Vi fick lov att byta bord. Men som plåster på såren så fick vi ett annat bröd som smakade en blandning av chips och svett. Konstigt.

Efter middagen var det salsa som gällde. Det gick riktigt bra ikväll. Killarna lyckades även få in takten idag så det var riktigt kul att dansa. Jag fick mycket beröm av läraren också, så jag är rätt stolt. Nu är jag sugen på att gå på salsafest.

Min väckarklocka är ställd på 04.45. Det är otorligt tidigt. Men planet mot västerås går runt 7 så det är nödvändigt.
Till västerås åker jag imorgon på jobb. A ska nämligen på en festival för förståndshandikappade och jag får följa med som ledsagare. Kommer hem på fredagkväll, så blir inte borta så länge. Men jag tror det kan bli riktigt kul. Dock har jag ganska mycket ångest eftersom jag ska hålla reda på mina saker + A's saker.
Jag som inte ens brukar kunna hålla på koll på mig själv när jag reser. Men det ska nog lösa sig!

Nu ska jag sticka lite på min röda lovikkavante, sen ska jag sova.
Godnatt.

Lät du henne komma närmre
Var hon vackrare än mig?
Ja, det finns dagar som jag tänker mer på henne än på dig
Jag går bredvid men halkar efter jag orkar inte springa mer
försökt att visa dig med blicken men det är inte mig du ser
den här platsen är någon annans och jag måste hitta ut
hur ska man älska nån som har älskat nån förut?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0