Kill your darling

Dricker i min ensamhet varmchoklad med sprutgrädda i den stora oranga koppen som jag fått av Julia, och önskar att jag hade haft någon mitt emot att se i ögonen. Är lite frusen så jag har en filt runt om mig och chokladen värmer min insida, åtminstone magen. En nyinflyttad ung kvinna går förbi utanför fönstret och skjuter en barnvagn framför sig och jag tänker att om man ändå hade haft ett eget barn, då skulle man åtminstone aldrig behöva vara ensam. Det borde vara förbjudet att vara ensam på hösten.
Försöker skriva musik men får inte ord och toner att passa ihop. "kanske ett ord för mycket, eller ett ord för lite" är den enda textrad som återkommer under varje nytt försök.
Chokladen har kallnat och det börjar bildas ett lager ovanpå. Jag borde kanske ha druckit upp innan jag började skriva.
Men nu är det för sent.
Försent för det mesta.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0