talar ut.

Alltid när jag står i duschen här hemma, så står jag i tankarna på en Idol-audition framför en jury. Jag sjunger en hel del olika låtar, ser vad som låter bäst och föreställer mig sedan hur jag sedan står uppe på en stor sen med publik. Eftersom acustiken  är så pass bra på en toalett så gillar jag att verkligen ta i också. Ja, det skulle inte förvåna mig om det till och med hörs ut.
Jag vet ju om själv att jag inte alls har en särskilt bra sångröst, men där inne på toaletten, framför Idoljuryn, då egentligen bara jag kan höra mig själv. så låter det faktiskt helt okej. Ja, de flesta gångerna går jag till och med vidare.

Så kommer jag ut ur duschen, och fortsätter att sjunga, men till min eviga besvikelse så kvarstår inte rösten som fanns där under det rinnande vattnet.
Jag kanske borde bjuda hem Andreas, Laila och Bagge till mitt badrum..
Nej förresten, jag stannar nog bakom gitarren ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0