-26.


När jag steg upp i morse möttes jag av den här synen. 25 (blidde tillochmed 26) fucking minusgrader.
Det är väldigt kallt. Det är knappt så att man kan andas.
Men jag klagar inte så länge vi har det här istället för slask, för de helvettet vill jag inte tillbaka till.

Idag har jag känt mig lättretad och frustrerad över varför jag varit så lättretad. Kan ha berott på gårdagens insident, men jag brukar inte vara den som är långsint. Inte är det pms heller, för det är ju mer än en vecka kvar till lingonveckan (som jag inte vill ha i Hemavan, så den får vänta tills veckan efter).
Min längtan till fjällen är enorm. Jag tänker på det varje dag och önskar att tiden fram tills dess ska gå fortare. Jag är övertygad om att det kommer bli en minnesvärd tripp utan dess like.

Ikväll är det tidig läggdags. Klockan är 22.59 och jag ligger redan i sängen, och inte nog med det, jag känner mig även sömnig - nästan så att jag skulle kunna somna på stuberten.
Jag kanska skulle försöka ändå.

Vad jag bryr mig om nu
är att aldrig ge hjärtat rakt ut





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0