Teckenspråk



Sitter här och tränar teckenspråk. Jag tycker det går rätt så bra. Har lärt mig uttryck som bland annat; hur mår du? Du är snygg! Är du ledsen? och Jag älskar dig.
Dock är det svårt att på internett hitta ord som; hur, var, vem, det, men, och, osv.
Men jag funderar på att anmäla mig till en teckenspråkskurs, så fort jag får tid över för det. Det vore otroligt roligt. Det är ett väldigt spännande språk må jag säga.
Det här är mitt mål, att kunna ta ut en sång och "sjunga" den på teckenspråk, som Cave gör i den här videon.
Väldigt tufft tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag ville välja teckenspråk på skolan men då hade dom tagit bort kursen!! :O men sen såg jag i tidningen att man kunde gå en kurs för 300 spänn på någon folkhögskola, får se om jag nappar :P

2009-02-19 @ 10:14:04
URL: http://annagotthesun.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0