Tomt, ensamt, skönt, tråkigt, spännande, ångestfyllt och intressant.

En sovmorgon till halv 3 är så mycket kortare än vad man tror mina vänner. Jag satte mig framför datorn "imorse" och började med grafiskform uppgiften, att göra ett skivomslag, när klockan plötsligt blev 2 och det var dags att bege sig till skolan. Jag förstod inte riktigt vad som hänt under de fyra timmar som jag faktiskt hade varit vaken! Så kan det gå.

Har i alla fall så gott som färdigställt mitt skivomslag idag men kan inte bestämma mig förräns om några veckor ifall jag är nöjd eller inte. Synd då bara att det är för sent att ändra på saker och ting.

Det slår mig lite nu och då de här dagarna att om bara tre dagar kommer jag vara utan pojkvän. Eller singel kanske det heter. Eller också kan man kalla det ensam.
Well, det känns en aning underligt efter det här 14 månaderna (eller om man vill kalla det 2 år) måste jag säga. Och jag kan knappt minnas då jag var helt och hållet utan varken pojkvän eller något "ragg". Undra hur det kommer kännas? Kommer det att kännas? Tomt, ensamt, skönt, tråkigt, spännande, ångestfyllt och intressant. Så tror jag att det kommer att kännas. Allt på en gång liksom.
Många undrar om det inte känns himla konstigt att ha ett datum då man vet att den dagen, då tar det slut. Och jo, till en början kändes det himla skumt. Hur ska man säga hejdå egentligen? Hur ska man bete sig om/när man träffas senare? Ja det var inte klokt hur mycket jag funderade på det där. Men efter att jag vetat att Lenny faktiskt skulle flytta här ifrån i snart 3 månader, så har det faktiskt sjunkit in mer och mer, och ju närmare den dagen det har kommit, desto mer förberädd har jag blivit. Jag känner ingen panik utan är samlad och fokuserad på framtiden. Men så vet jag ju också att när jag väl står där på tågstationen i Stockholm, och säger hejdå till min pojkvän för sista gången och vet att nästa gång jag ser honom så har den första stavelsen på vad han varit innan försvunnit, så kommer den här samlade flickan att brista. Dock ser jag framemot att se hur vi går ihop som vänner och som vi brukar säga; Är vi menade för varandra, så kommer det att bli vi i framtiden igen. Om inte, ja då hoppas jag på bra vänskap. 

Ikväll har min mamma varit och köpt den efterlängtade saltgurkan åt mig, och just för tillfället så finns det ingenting godare än saltgurka!!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0