längtan

Senare idag ska jag åka till Vindeln där min morbror bor och träffa lite släktningar. Största anledningen till att vi åker dit är kanske den nyfödde pojken Sigge. Mitt kusinbarn. Kusinbarn kan låta långsökt och något som kanske inte spelar så stor roll, men för mig som har en stor kärlek till små barn och som aldrig haft varken mindre syskon eller kusiner så är ett nytt kusinbarn något stort.
Att hålla ett barn i armarna är verkligen något speciellt. De är så spaka i kroppen och luktar så gott. Det ligger där, helt ovetande om omvärlden och vad som väntar dom.
Ibland längtar jag så sjukt mycket tills jag får en egen (dock inte igår när jag satt på bussen hem från trästock och två små barn satt bakom mig och skrek). Jag vet flera i min ålder som redan fått barn och jag är rent ut sagt avundsjuk. Samtidigt vill jag inte riskera att inte kunna försörja barnet eller låta den leva utan en, eller med flera pappor i sitt liv.
Fast jag skulle nog bli världens bästa mamma. Det är jag nästan säker på.

Här är jag med Sigges storebror Vilgot för något år sedan då han var 1 år. Nu är han storebrorsa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0