19 juni

GLAD MIDSOMMAR!

Igårkväll innan jag somnade kände jag mig ganska så lycklig. Imorse när jag vaknade kände jag mig väldigt low.
Jag hatar att krossa hjärtan.
Och sms mitt i natten kan sällan sluta bra.

Men jag måste rycka upp mig. För idag är en festlig dag och de jag förknippar med midsommar är just glädje. En annan sak som jag förknippar midsommar med är ELD och eldning. Inte eld som i en eldstad, utan på en svingande pinne, eller mönsterformande poi. Därför tror jag att jag senare idag ska dränka diabolon i den lampolja som finns kvar i cirkuslådan och låta elden ta fart runt mig. Jag undrar om känslan kommer vara sig lik. Om adrenalinkicken fortfarande kommer. Det återstår att se.

Nu ska jag göra mig i ordning för klockan tolv blir det lunch hemma hos familjen Westberg.
Ha en bra midsommar!


(lägg märket till snön som fortfarande låg kvar litegrann. Midsommar 2007)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0