The mersey beatles

Kvällen blev lite impulsaktig. Det var vid middagsbordet som pappa nämnde att det var ikväll han skulle gå på äpplet för att titta på The Mersey Beatles, bandet som spelar på cavern club som är klubben där The Beatles spelade innan de blev kända. Denna klubb är nu väldigt besökt, speciellt av turister och därför finns det också detta gäng, alltså The Mersey Beatles, där för att liva upp stämningen till max. De är också de bandet som nu är ute på turne och som idag besökte oss i Umeå.
Inom loppet av 3 timmar hann de spela 45 av beatles låtar. Kända och mindre kända. Och det gjorde de riktigt bra vill jag lova.
Inte nog med att de spelade och sjöng riktigt bra, de hade även klätt sig i liknande kläder som the beatles och hade till och med de bruna kaluffsen i form av peruker. Kroppsrörelser hade de också övat in, så man kan ju snacka om att det här är proffs.
Jag och pappa hade en riktigt trevlig kväll och jag är riktigt taggad på att åka till Liverpool för att se dom igen, på den riktiga klubben (som jag faktiskt har besökt en gång förut!).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0