Idol, luciavaka och julgranslukt

Kevin är vinnare av Idol 2008 vilket jag trott/hoppats/vetat ända från början. De är han som brinner mest för detta, visar sin positiva attityd och gör det hela med otrolig charm. Blir dock både besviken och arg när jag läser i aftonbladet idag att de flesta andra idoler inte tycker att Kevin är en värdig vinnare på grund av att han inte "tävlat på samma vilkor som dom" eftersom de ser de som att han redan är ett proffs inom artisteriet.  Hur idiotiskt är inte det? Okej, Kevin har stått på scenen förut, men ska man sätta in reglar i tävlingen som säger att man måste vara total amatör för att få delta, så tror jag inte att den här tävlingen kommer bli något vidare bra. Och då kan man ju bland annat utesluta Alice (som uppträtt i talang, lattjolajban och supertruper), Anna (som också deltagit i supertruper) och säkert de flesta andra också.
Jag tycker att det låter som avundsjuka enbart.
Sen är det ju en annan sak om man tycker att Alice skulle ha vunnit för att hon nästan faktiskt var den bättre igår.

Förövrigt var natten på SF rätt trevlig men jag är otroligt dålig på att hålla mig vaken. 0 av 3 filmer lyckades jag se från början till slut. Men nog var det värt de.

Julen börjar närma sig och jag har nästan alla julklappar fädiga, men trotts det knappt något att slå in? Beror på att de flesta finns enbart på papper, än så länge.
Önskar att jag på något sätt skulle kunna lägga en doft i bloggen så att ni kunde få känna lukten av våran otroligt gröna julgran som faktiskt står i vardagsrummet nu. Dock inte pyntad än. Men vad slår egentligen lukten utav en nyintagen julgran? Jag kan inte komma på många saker faktiskt..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0