myskoxar och blåa knän

Det har varit en trevlig dag på Lycksele djurpark. Jag har sett massa djur och konstaterat att myskoxen är det absolut fulaste. Kaninungarna är sötast, men fjällrävarna står även dom högt upp på listan. Mest underhållande var sälarna som dansade, hämtade bollar och vinkade.
En del motion kan jag ju säga att jag ändå fått idag då vandringen för att se alla djuren går väldigt mycket uppför. Dessutom har jag kutat upp för den höga klättertornet som avslutas i en lång tunnelrutshkana (ingen aning hur det stavas). Såg på mina stackars knän ikväll att de tagit endel skada av allt krypande. Man måste ha haft mjukdelar på knäna när man var liten, förstår inte hur det fungerade annars.
Körde även lite bil och motorcykel (i spelhallen) och A spelade på lotter utan vinst. Men hon lyckades istället plocka upp något gosedjur med hjälp av en sådan klomaskin efter x antal försök och förlorade 5or.


(google bild)

Dagen har varit lång och vi var totalt slutkörda när vi satte oss på bussen som skulle ta oss hem igen.
Och idag har jag tjänat mig cirka 1000 kr. En dags ledsagning gav mig lika mycket som två veckor på KFUM. Lite skillnad är det.

Har de senaste dagarna haft lite panik över att jag bokstavligen ser magen växa. Vikten har även den börjat öka vilket gör mig lite smått orolig. (hah, om jag slutade skriva där skulle ni nästan kunnat tro att jag var gravid. Det tror jag själv ibland också, ifs). Men jag har börjat med mina situps och karaten startar igen på torsdag, så det känns hyfsat lugnt ändå. Jag vill forsätta vara nöjd med min kropp, så jag måste skärpa mig.

Nu ska jag se ett avsnitt utav Entourage innan det blir sovdags. Imorgon ska jag fickparkera och parkera med baken först.
Goodnight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0