New soul

Jag har äntligen fått ett sommarjobb. Ingenting som ger mycket pengar, men det är åtminstone ett jobb. Och faktiskt ett jobb som jag tror jag kommer tycka om att göra. Jag ska nämligen vara med som lägerledare på två, eller ett (beroende på hur det blir med bröllopet i England) nycirkussommarläger. Dessa läger är bara på dagstid och under en vecka med 6-8 åringar, vilket har blivit min speciallite under det gågna året. Nackdelen är att man endast får 100 kr per dag. En mycket dålig lön. Men jag kan leva med det. Det verkar riktigt kul och blir även en merit till att lägga in på CV:t för framtiden.
Och nu har jag åtminstone ett jobb.

Dagen har bjudit på en smått onödig skoldag då allting ändå börjar avta mot sommarlov nu. Gjorde ett trafikkunskapsprov som kändes som de mest oseriösa provet som getts ut under den här terminen, då det var precis samma prov som vi fick ut för två veckor sedan för att träna på. Lat lärare i think.
Efter provet blev jag och Vixen upphämtad av Thomas och vi skjutsade Vickan och Jocke till busstationen, drog till stan en sväng med Gujja och senare hem till mig för att glo på One Tree Hill. Det blev ett avsnitt, käk, lite mys och kittlingsdueller, sedan bar det av mot ersmark till Vickan och Jocke. Studsmatta, Basket, Yatzy och Te, sedan skjutsade Thomas mig hem igen. Och nu ligger jag här i sängen.
Så kan man kortfattat förklara dagen.

Nu är det OTH dags igen.
Godnatt

Kommentarer
Postat av: vickan

du glömde bilturen till " varning för hunden"

2009-05-27 @ 18:53:12
Postat av: vickan

du glömde bilturen till " varning för hunden"

2009-05-27 @ 18:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0