Klantigt värre

Jag håller på att baka bröd. Och jag måste vara världens klantigaste bakare. Jag tror inte det har hänt en ända gång att jag har bakat helt smärtfritt och utan att någonting inte gått som det ska. Inte heller denna gång.
Började bra, hackade nötter och lite frukt. Smulade gästen och löste upp det med vatten. Hälldre i diverse andra ingridienser och börjat tycka att röran ser lite annorlunda ut än vad den brukar göra så jag tittar på ingridienserna och undrar vad jag glömt. Smöret. Skulle alltså löst upp gästen med både vatten och smör, vilken miss! Löste det genom att bara smälta smöret och hälla ner det i smeten. Vi får se om det jäser ändå.
Sen skulle jag hälla i mjöl och det gick väl som det skulle. Jag ställer sen mjölpaketet på bänken framför diskstället och ovanför diskmaskingen och börjar sedan diska. När jag då sätter en sak i diskstället, så puttas det på mjölpaketet och som åker ner i den öppna diskmaskinen. Det blev mjöl överallt och mest i diskmaskinen såklart. Och som ni säkert upptäkt nån gång i era liv så är mjöl nog det svåraste att få upp från tillexempel golvet.
Klantigt värre.

Nu ska jag baka ut bullarna. Får se vad som händer för tokigheter den här gången.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den där gästen låter ganska död. Först blev din gäst nersmulad. Men du planerade alltså att lösa upp din gäst med smör och vatten? Du behandlar inte dina gäster så väl ser jag..

2009-11-02 @ 17:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0