pinsamt.

Ja, det hela känns så jävla pinsamt egentligen.
Jag har tränat hela helgen, taggat och tränat ännu mer eftersom jag inte kännt mig stensäker på graderingen. Hela tiden med sikte att få göra den, idag söndag. Har fått endel kommentarer från klubbkamrater som påpekat att jag inte tränat 30 gånger den här terminen. Och jo, det vet jag om, men tänkta att nog kan jag väl gå upp för gradering ändå, göra ett försök i alla fall.
Så kommer jag till graderingen. Nervös, taggad och ännu mer nervös. Så kommer Simon (tränare och graderare) och säger "jo, jag har fått höra att du har tänkt gradera". Jo, jag tänkte försöka göra de ja, säger jag och förstår precis vart samtalet kommer leda. "Ja, man ska ju ha tränat 30 gånger, och du har bara varit där 10 gånger den här terminen". ???????????
10 gånger???? Det är ju hur lite som helst! Jag kan garantera att jag varit och tränat karate denna termin fler än 10 gånger! Förra terminen, då jag var sjuk nästan hela, kan jag hålla med om att de blev få gånger, ja kanske 10 gånger. Men den här terminen har jag fanimej tränat mer än vad jag gjort sen jag fick träningsflit år 2003.
Någonting stämmer inte.

Well well, jag får i alla fall vänta till våren för gradering. Känns lite bittert, men ändå skönt. Men mest pinsamt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0