Nya fräscha Vickie

Idag har jag varit ledig från skolan förutom ett utvecklingssamtal. Så jag fick helt enkelt gå den 20 minuter långa promenaden till skolan för att få höra att jag är en mycket ambitiös och mogen elev, för att sedan gå 20 minuter hem igen. Men skönt var det, och visst blir man mycket gladare av friskluften också! Kom på att det är så typiskt att alltid när jag inte har med mig någon kamera så hittar jag något som verkligen känns som att det skulle bli en snygg bild, och när jag väl har kameran med mig, då finns inget. Måste kanske börja ha med kameran oftare. Men vem orkar gå och bära på både en kamera och en dator? Inte jag i alla fall.

Idag har jag varit mycket nyttig av mig. Började min morgon med två ägg och en morot följt av lunchen som blev en apelsin och ett äpple och middagen som mamma tillagade blev sparris, potatis och ostsås. Sparris är mycket gott mina vänner, det borde ätas oftare. Synd att det är den dyraste grönsaken bara. Till kvällsfika fixade mamma en fruktsallad till mig gjort utav äpplen, apelsin och russin. Så min dag har typ bestått utav frukt och grönsaker. Och lite ostsås. Det känns fräscht!

Har kommit igång ordentligen med handarbetet igen och har nu stickat tre och en halv vante. De par jag håller på att sticka nu ska bli en julklapp till mamma. Och de andra jag stickat är en julklapp till någon annan som jag inte kan skriva här, för då kan den människan läsa det och då blir det ju ingen överraskning :) Kan nästan hela vantmönstret utantill nu, så man blir lite skadad. Men Lenny tycker att jag är söt. Och jag känner mig ganska söt när jag sitter och stickar också. Inte direkt söt på det söta sättet, men mer söt som en liten tant typ. För jag brukar i alla fall tycka att tanter är söta. Och jag saknar ålderdomshemmet.

Nu ska jag tvinga in Lenny i duschen, så jag får titta på när han duschar och sen ska jag tvinga honom när i sängen punktpunktpunkt.
Puss och kram och nyp i stjärten.

Kommentarer
Postat av: david =)

din lilla snysko :D

2008-11-07 @ 14:16:19
Postat av: Hanna

Allt bra? :)

2008-11-07 @ 14:20:33
URL: http://honhannah.blogg.se/
Postat av: Anna footfalls

Ang. vegetarianism.. du kommer behöva äta mer avocado eller feta nötter för att få i dig de fetter du behöver. När jag var vegetarian så fick jag järnbrist och var tillslut tvungen att sluta på grund av detta, jag var konstant blek och astrött.

ät Gröna grönsaker typ Spenat eller broccoli och gå old school och laga mat i gjutjärns pannor, syrliga medel som lite vinäger eller tomatpure löser ut järnet ur grytan till maten. Drick gärna ett glas apelsin juice till järnrik mat, det höjer upptaget fyra-fem gånger, undvik att dricka mjölk eller äta ost eller ägg då kalcium hämmar järnupptaget.

Torkad frukt innehåller också järn :)



Lycka till! kram

2008-11-07 @ 14:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0