Heja Abbe!

Idag på "jobbet" har jag inte gjort mycket nyttigt. Jag har nämligen förälskat mig i en blogg som jag fann som finalist i RIX-FM's Blogg-SM tävling, och har alltså suttit och läst den, nästan från början till slut. Bloggen heter www.hejaAbbe.com och det är alltså Abbes pappa som skriver om Abbe (nu 3,5 år) som föddes med ett alvarligt hjärtfel och något slags kromosonfel. Men han skriver även om det allmäna livet som småbarnspappa till Abbe och Abbes Storebror. Hela historian är väldigt gripande och han beskriver om sjukhusbesök efter sjukhusbesök, men delar även med sig utav tillexempel fimklipp på Abbe då han visar sitt teckenspråk.
Och efter att ha läst den här bloggen har jag även bestämt mig att anmäla mig som organdonator.
Tycker även ni borde titta in i bloggen, man blir verkligen fast!
Snor ett litet klipp från www.hejaabbe.com . Hoppas man får göra det :)

När jag kom hem ikväll hade jag fått brev, det händer inte ofta! Och när det händer så är det någon tråkig lönerapport (eller egentligen ganska kul) eller kravbrev på någon försenad bok. Men denna gången var det något lite roligare! Ett fint litet brev från min fina farfar :) Han tackade för tackkortet jag skrickade efter min födelsedag och skrev om hur lycklig han är för det liv han har haft, att han har fått vara frisk, fått 2 barn och 6 barnbarn.

"I have been blessed with good health, two lovely laidies as my wives, two children and six grand children, all wonderful people, who have given me great pleasure and happiness - what more can anyone ask for."

Jag blev både lycklig men ändå lite ledsen när jag läste det där för om man läser mellan raderna så förstår jag att han har tänkt att lämna oss snart, vilket är så otroligt ledsamt. Jag älskar mig farfar, trotts att jag inte träffar honom mer än en gång per år, så är han ändå min käraste farfar och den enda av mor- och farföräldrar jag har kvar. Jag önskar så att jag åtminstone får träffa honom en gång till, krama om honom lite extra, känna hans lukt och få en såndär blöt kindpuss som enbart farfar kan utdela.
Kanske i sommar, då kanske jag får träffa honom. Jag håller tummarna för det!!
All my love xxx
Ska nog skriva ett brev tillbaka till honom när jag har tid. Det skulle han nog uppskatta.

Nu ska jag fortsätta läsa Abbebloggen. Gör det ni också vettja.
Tjohej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0