Kaninhår

Skoldagen har varit helt okej, trots att det är den jobbigaste i veckan, vilket inte egentligen betyder att den är särskilt jobbig.
Jag har ett riktigt slappt schema den här terminen vilket känns jättebra. Då kanske man får tid att sattsa på endel ämnen lite mer.

Jag wookade middag till mig och pappa och sedan åkte vi till bagböle för att ta del av de trevliga evenemanget kraftskivan. Starpilots, "Made in sweden-Kim" och Sara Löfgren uppträdde, vilket var rätt så trevligt att se på. Men som alla andra år som vi besökt kraftskivan så regnade det, vilket var mindre omtyckt.
Lite småblöt, kall och kissnödig övningskörde jag sedan till Hamnmagasinet där mina älskade kfumisar väntade. Det blev livat som tusan och vi höll på att riva stället, så de kastade ut oss. Kanske inte riktigt sant, men de var stängningsdags så vi pallrade oss vidare till vårat stammiställe som vi även besökte igår för första gången men som jag fortfarande inte kan namnet på. Lovar att jag nästa gång ska kika på skylten och memorera!
Vi köpte kakor och flummade vidare. Vi var allihopa otroligt trötta vilket resulterade i att vi skrattade åt allt och inget.

När de även på detta slängde ut oss pga stängning så stod vi ute och pratade tills någon (var nog jag?) kom på den briljanta idén att vi skulle tävla om vem som kom hem snabbast. Alltså snabbast in på msn. Dock kom vi fram till att Jesper och Rasmus bodde för långt bort för att ens ha en chans, så tävlningen stod mellan mig och Victor. Vi diskuterade ett tag om vad prisen skulle bli och det bestämdes att om han gick som vinnare så skulle han få välja en kaka som jag skulle baka åt honom och om jag skulle vinna så skulle jag få ensamrätt på hans hår i ett dygn. Kanske även borde förklara varför detta är en vinst. Det är nämligen så att Victor har det underbaraste och mysigaste håret man kan "pilla" i. Kaninhår, kallar jag det, för det är ungefär samma konsistens och mjukhet. Så ja, om jag vann skulle jag få pilla i hans hår hur mycket jag ville i ett dygn.
Jag trampade för kung och fosterland och när jag kom hem var jag tokvarm! Kutade till datorn, slog upp den, loggade in och kollade längst ner i kontakterna på msn - ingen Victor! YEY! Så nu har jag ensam rätt om Victors hår i ett dygn. Och de dygnet lär bli den 4 september då vi ska sova på torget. Ska berätta mer om de senare.
Nu blev det ett långt inlägg och det är sovdags för mig som ställt klockan på 06.30.
Godnatt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0