filosoferar om framtiden

Många av de jag känner säger att efter de gått ut skolan och fått ihop pengar så ska de ut och resa. Se världen och massor av olika länder och platser. Känna på olika kulturer och klara sig själv.
Lika många som säger detta, höjer på ögonbrynen när jag säger att jag inte alls känner någon behov av allt det där.
Självklart gillar jag att resa och kommer vilja göra det i mitt liv jag också. Men det är inte de jag ser som den främsta grejen jag vill "hinna göra", som de flesta uttrycker sig.
Nej, jag har kommit fram till att när andra vill besöka olika platser och länder, så vill jag träffa människor. Många olika människor. Jag vill inte fastna i någon typ av umgängeskrets (dock tänker jag alltid behålla endel kompisar för alltid) eller med en speciell människotyp. Jag vill uppleva spännande saker genom människor. Se hur andra utvecklas, se hur jag själv utvecklas och hur jag förändras i olika umgängen.
Visst kan dessa två gå ihop, för nog kan man träffa mycket olika människor när man är ute och reser och det skulle jag gärna göra. Men jag ser inte resandet som det främsta jag måste "hinna göra". Nej för det jag vill hinna göra är att träffa så många olika människor som möjligt.

På den här bilden är jag tillsammans med 3 människor som jag träffat på 3 helt olika sätt och som är totalt olika. Alla 3 inspererar mig på olika sätt och alla skulle jag kunna trivas med. Sånt tycker jag är spännande.

Kommentarer
Postat av: Jim

Brian skulle nog bli jätteglad att få höra att han inspirerar.

2009-12-15 @ 01:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0