Ingen lyckodag direkt

Jag har varit galet trött hela dagen trots att jag sov två timmar i soffan när jag kommit hem från tåget.
Börjar bli hes och hostig, så jag kunde inte träna ikväll heller. Dessutom fick vi inte upp låset på bildörren, så jag hade inte kunnat träna hur som helst.
Det jag hatar mest med att vara förkyld, förutom att jag inte kan träna, är att det verkligen inte går att sjunga. Jag är inte särskilt begåvad sångerska annars, men när jag är hes och förkyld är rösten totalt okontrollerbar. Det suger.

Ikväll har jag knixat ihop världens fulaste pepparkakshus. Det var trasigt redan när jag öppnade paketet (ja, jag fuskar) och glasyren blev alldeles för rinnig då vi inte hade varken ägg eller ättikasprit hemma, så den ser mest bara kladdig ut. Men det får duga. Den ska ju ändå stå gömt bland en massa tomtar.

Det mesta har gått fel för mig och mamma idag. Och för att inte riskera fler snesteg så tänker jag försöka leta mig emot sängen.
Så jag säger godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0