Bakar kaka

Har varit ledig idag också, vilket är otroligt skönt, men ändå uttråkande. Men jag ska absolut inte klaga!

Just nu håller jag på att baka sega chokladrutor. Jag lägger in receptet senare om det blir lyckat! Och om någon är sugen får denna någon gärna komma lite senare och smaka.

Är ritkigt tagga på karaten nu, trotts att jag blev riktigt mörbultat förra gånger efter flera slag på käften, en blå lilltå och ett vridet knä.
Dock har mitt tävlingssug helt försvunnit och inte blev det starkare när jag fick veta att  från och med efter junior-VM så måste alla unga juniorer (16-18år) ha både hjälm, kroppsskydd och benskydd! Det är ju helt idiotiskt och tar helt bort det jag tyckt om med karate - att ha kontroll. Nu kommer man kunna slå nästan hur hårt man vill, utan att motståndaren får ont och utan att dommaren ser och kan ge varning. Det är klart att kanske skadorna kommer minska, men jag tror inte att risken för allvarliga skador är så stor i karate som andra kanske misstänker. Dessutom kommer lite utav charmen att faktiskt bli slagen på käften några gånger, försvinna.
Well well, de har väl sina anledningar. Men för min del kan det nog vara färdigtävlat...

Nu har jag tagit ut chokladkakan och den ser mäkta god ut! Ska fota och lägga in recept sen :)

Tänker även fortsätta min länkning med att länka till en otroligt vacker blogg om Melissa som är änglamamma åt två små änglaflickor.  Ni får läsa hennes egna beskrivning av bloggen:
"Läs om livet som Melissa, änglamamma till Antonia och Gabrielle. Läs om två små tvillingflickor som föddes förtidigt, den 24/9 2008, och vars första andetag också blev de sista i deras mammas famn. Läs om det stora svarta monstret Sorgen, om mammor med guldsvärd och flickornas pappas eviga borrande."
MammaMelissa
Jag älskar speciellt de inlägg då hon konverserar med sina döttrar i himlen. Sitter med gråten i halsen hela tiden.
försäkta mig
fuskispellar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0