Vickie länkar

Sitter här nu med en tröja som jag hittade här hemma idag som det väldigt passande står "LEDIG" på. För det är ju precis vad jag är idag, och imorgon. SKÖNT!



Och såhär på min lediga ska jag ta tillfället till akt och länka till mina favoritbloggar, samt skriva en rad om vad de handlar om.
So let's go.

1. Måste börja med den blogg som jag faktiskt kärade ner mig i totalt för ungefär en månad sen. Jag hade då redan missat ungefär 2 år av hans skrivande vilket jag dock tog igen på två dagar. Då kanske ni förstår hur beroendeframkallande denna bloggen faktiskt är.
Vet att jag redan berättat och länkat till den här bloggen en gång förut, men tycker att den är värd en extra länkning igen.
Abbe, som bloggen för mesta dels handlar om föddes med ett hjärtfel och även något sorts kromosonfel (ni får veta exakt om ni läser bloggen, Abbes pappa är bättre än mig på att förklara förståss). Abbes pappa skriver om deras vardag som är fylld av vanliga småbarnsfamiljsdagar, sjukhusbesök, storebrors underbara komentarer och Abbes egna lilla språk utan alla konsonanter förutom n och m. Det finns även otroligt fina bilder, men klockrena kommentarer tlll.
HejaAbbe
Länkar till några speciella inlägg som kanske gör er mer nyfikna.
Hur Abbe fick sitt namn
Ska vi åka hem nu Abbe?
Tisdagstema - Kärlek
Elva månader av nytt liv
Femåriga Storebror - en riktig bussinesman
Någon som vill beställa väckning?

2. Den blogg som jag hoppar in på näst efter HejaAbbe är Mamma Beckas blogg. Hon är 18 år nu och har redan 3 vackra barn. Hon har hoppat av skolan och gör allt för att ge barnen den bästa uppväxten.
Becka blev gravid när hon var 15 och fick sin första flicka Tindra när hon var 16. Redan samma år (eller om det nu var när hon redan fyllt 17) bestämde sig hon och hennes pojkvän Coffe för att skaffa ett syskon till Tindra. Hur nu detta kunde resultera sig i att hon nu har tre barn kan ni nog räkna ut själva. Precis. Två små tvillingflickor kom till världen. Enya och Tuva.
Så på hennes blogg kan du läsa om hennes liv som ung mamma till hennes tre prinssesor. Det är nog inte bara jag som blir taggad på att skaffa egna när man läser den.
MammaBecka
Har inte riktiga favoritinlägg på Beckas blogg utan gillar bara helheten. Men lägger in några inlägg ändå, så ni får se vilka dom är.
Video på Tindra
Bilder på hela familjen
Becka - svar på tal

3. Den tredje bloggen som jag har tänkt att länka till är en blogg som skrivs utav en otroligt stark pappa. Han förlorade nämligen både sin fru och sitt 13dagars barn i en bilolycka förra året men som tur var lyckades han rädda sin andra dotter Ellen ur den brinnande bilen. Dock fick Ellen svåra brännskador från benen och upp ända till halsen vilket gjorde att de fick stanna på sjukhus rätt länge efter olyckan.
I bloggen får man läsa om familjen som numera är väldigt liten. Pappan verkar vara otroligt stark och Ellen en mycket glad flicka. Jag beundrar dom otroligt mkt båda två.
SingelPappan
Här följer några inlägg där han skriver om olyckan.
Olyckan - 1
Efter olyckan- 2 Varning för ganska otäcka bilder
Hur man går vidare -3

4. Den fjärde och sista bloggen jag tänker länka till är en helt vanlig pappablogg i vimmlet av alla mammabloggar!
Egentligen är den kanske inte så speciell, han skriver om sin vardag som ensamstående pappa till 2 åriga Wilma, dessutom är han bara 20 år och blev pappa när han var 18.
Granis
Här tänker jag inte lägga in några speciella länkar.

Sådär ja, nu måste jag verkligen börja plugga. Så börja läs dessa bloggar så får ni gärna skriva till mig också var ni tycker om dom! :)


Kommentarer
Postat av: Björn Wikström

hejsan hej!!!

Tack för länken!!

Kram/B

2009-01-14 @ 13:35:33
URL: http://singelpappa.blogg.se/
Postat av: mammabecka

Hej där! Tusen tack så mycket :) Så fint och snällt du har skrivit.



Kramar!

2009-01-14 @ 22:59:10
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Abbes pappa

Tack. :-)

Vad glad jag blir.

2009-01-14 @ 23:07:11
URL: http://www.hejaabbe.com
Postat av: Melissa

Åh, skall spana in dem direkt!

2009-01-15 @ 02:08:03
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Melissa

Ja, jag kikade in på sidorna och passade på att kommentera... sorg kommer i många olika former och trots att de har levande barn så kunde jag känna igen mig i många av sätten som de valde att hantera situationerna på. Så tack för länkarna! :.)



Ja, den bilden som du beskriver av cancerpatients-känslan när han hade rakat av sig allt... ja, det var ungefär den känslan jag också fick!



Tack för att du tog dig tiden att kommentera! Hoppas att du får en bra dag!

2009-01-15 @ 11:55:16
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0