Kärlek till Göteborg

Nu är jag i finaste göteborg.
Jag älskar verkligen den här staden och hit ska jag flytta en dag. Dock tycker jag fortfarande att det är ganska svårt att hitta här kring alla torg.
Igår när vi kom fram klockan 11.55 efter 15 helt okej timmar på tåget så parkerade vi våra väskor i et skåp på stationen för att genast ge oss ut på shoppingrunda.

Efter bara en timme bar jag redan 4 kassar med bland annat en tröja, blommiga leggings och nackellack. Efter en lunch tillsammans med brorsorna, Sofie och mamma så fortsatte vi och då httade jag även ett par fina högklackade skor. Så nu ska jag bara lära mig gå dom.
Under fikat joinade Ida-Karin mig och det var riktigt kul att se henne igen. Alltid lika trevligt, trots att det ofta bara är korta stunder. Men sånt får man ta vara på.
Efter fikat åkte vi hem till Christoffers väldigt trivsamma våning för att göra oss i ordning för kvällen. Det blev en aning stressigt i slutet då vi skulle passa en buss men trots smärtan från de nya skorna, som kom efter bara 4-5 steg, så lyckdes vi hinna.

Alexander och Sofie hade valt resturang och det blev Thailändskt. Jag som inte är så mycket för stark mat sökte efter någonting på menyn som inte löd "starkt" och valde därför en förrättssallad med biff. När jag senare fick maten på bordet och tog min första tugga av biffen var det nära att jag avled. Det var fruktansvärt starkt! Svettningarna kom på en gång och jag var tvungen att avisa maten. Mamma som inte är lika känslig fick äta upp den så fick jag henne. Det smakade bra. Min bror Christoffer hade även han valt en lite för stark rätt och han slutade aldrig svettas. Det var rätt komiskt ändå.

Efter middagen mötte jag upp med Rhodosgrabbarna och även några andra som jag tillsammans med gick till först en pub för att sedan gå vidare till klubben Boulevard på Avenyn. Det var en trevlig klubb med många våningar men precis som i Umeå så kommer folk alldeles på tok för sent, då Vickie redan blivit för trött. Dock har ju klubbarna öppna till 4 här i göteborg, därför är ju kvällen fortfarande ung runt 12 medans det då i Umeå börjar bli dags att köra igång på riktigt. Men det var trevligt och träffa Rhodosgrabbarna igen!

Idag ska vi gå på Liseberg där det är julmarknad. Och ikväll ska jag på Melissa Horn.
Och nu ska jag trivas lite med glögg och lussekatter.
Bye


Kommentarer
Postat av: Tone

Göteborg är indeed en härlig stad! Dock var det några år sedan jag var där sist, 2003. ;)



Fin bild på julmarknad (tror jag det är..?), btw.

2009-11-29 @ 23:52:42
URL: http://ailime88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0