trosorna ut och in

Det blir allt mörkare kvällar och kyligare mornar. Hösten är verkligen här nu, och snart även vintern. Det är deffinitivt blandade känslor inför detta, men mest negativa. Det enda som känns taggat inför vintern är som vanligt snowboardåkningen. Denna vinter kommer det förhoppningsvis bli betydligt mycket mer åkning då jag mest troligt kommer ha körkort och inte behöva mamma eller pappa som taxi. Jag behöver dock både nya bindningar och skor till vintern. Men det ska nog gå att ordna.
Jag såg att hemavans backar öppnar redan den 24 oktober och jag blev sugen att någon helg efter de ta mig dit för att starta säsongen. Någon som följer med mig?

Den här dagen har inte varit särskilt bra. Man kan helt enkelt säga att det går att lita på facebooks "lucky day"-funktion för 4% lycka idag har verkligen stämt bra. Vaknade av att det spöregnade och började fundera på hur fan jag skulle ta mig till skolan. Då hände väl de som gjorde att det ändå inte blev 0% idag. Mamma knackade på dörren och sa att hon försovit sig(vilket egentligen aldrig händer), så hon skulle ta bilen till jobbet och kunde därmed skjutsa mig. Lycka! Dock när jag satte mig upp i sängen kände jag nackspärren. Inte konstigt att det blir så kanske när man somnar på 3 kuddar. Matten gick åt helvette, jag kunde nästan inte få en enda graf att bli rätt, men fotot gick smärtfritt. Fick sluta tidigt på ARL:en men när jag då kom att jag inte hade varken moppe eller cykel på skolan, och skulle bli tvungen att gå hem i motvind med den 1 ton tunga väskan blev jag på dåligt humör. Det fanns inte mycket annat att göra än att börja traska och när jag kommit nästan halvvägs och fötterna börjat göra ont (mina skor suger verkligen) hör jag signalen för bommarna till tågrälsen som fälls ner. 10 minuter fick jag stå där i kylan och vänta. Sedan var jag riktigt arg. Jag var till och med så arg att jag blev tvungen att gå förbi preem och köpa godis för 6 kr. Tre godisar fick jag i mig innan magen började värka och samvetet slog till. Godis ska jag inte äta, speciellt inte när jag redan käkat gofika på skolan samma dag. Då är ju träningen bara förjäves.
Väl hemma igen, riktigt kissnödig, begav jag mig mot toan och upptäkte att trosorna hela dagen varit ut och in. Såklart.



Hoppas på en bättre dag imorgon.

Kommentarer
Postat av: vickan

Tur att du är söt iallafall!

2009-10-08 @ 12:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0