Pipes

Det blev en okej födelsedag igår, trots att eftermiddagen blev lite flängig och jag blev less på att vänta på sega människor.
Salsan var kul men killarna var sliskiga. Sen var det ganska varmt och de sliskiga killarna svettades. Ja, ni kan ju själva dra slutsatsen..
Men förhoppningsvis kommer de sliskiga killarna lyckas få lite gung i sina höfter och farten dras upp en aning, då kommer det nog bli riktigt skoj!

Det bästa med min födelsedag var kvällen. Det började med att jag och Vickan gick in på Pipes runt 8 för att vara med på musikquizet och för att jag skulle få köpa min första drink. Det blev en Apeach Prayer med mango istället för peach, eftersom peachvodkan var slut. Jag betalar drinker och behöver inte ens visa leget. I vanliga fall kanske man skulle ha blivit glad, men jag ville ju faktiskt visa det! Därför, någon timme senare när jag skulle köpa min andra drink, en Frutini så la jag fram både kortet och leget på en gång. Han titta på leget, och tittade sedan lite finurligt på mig. Sen kommenterade han att jag fyllde 18 år, välkomnade mig och sa att nästa drink skulle han bjuda på. Jag som inte hade tänkt dricka mer än kanske två drinkar blev ju tvungen att även ta den tredje drinken, det var ju gratis.
Musikquizet för mig och Vickan gick riktigt dåligt. Vi är inte alls bra på sånt där, men vi bestämde oss för att vi nån gång ska lära oss allt om alla gamla artister.
När musikquizet var slut kom Victor vilket var sjukt kul eftersom jag inte träffat honom sen i Lördags. Och någon timma senare anslöt även Fariba till vårat gäng. Och hon ville bjuda födelsedagsbarnet på en drink...  De som skulle ha varit en, kanske två drinkar blev genast 4. Och inte nog med de så ville även några grabbar som slått sig ner vid oss lite senare, köpa en drink åt mig när de fick reda på att jag fyllde 18.

Så nu har ni historien om min första kväll på krogen som 18åring ;)
Och idag ska jag till skolan.
Men jag är inget annat än nöjd, och ändå riktigt bra idag!
TAGGA LÖRDAG!


Kommentarer
Postat av: Jim

Fyllkaja. ;)

2009-10-01 @ 10:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0